Temat na forum: wada stopy u córki

Wyświetlono 4 posty - od 1 do 4 (z 4)
  • Autor
    Wpisy
  • #689
    AvatarTeresa
    Gość

Witam serdecznie.
    Moja córka kiedy zaczynała chodzić (13mies.) bardzo ciągneła lewą nogę ze skręconą stopą mocno palcami do środka. Obecnie ma 2.5roku, biega samodzielnie, ale nadal skręca nogi,palce stóp bardzo do środka, zwłaszcza lewą stopę. Nie wiem czy to wrodzona wada stóp czy niedorozwoj mięśni. Czy to moźna skorygować ćwiczeniami?

#690
    PaulinaPaulina
    Keymaster

Witam serdecznie,

zaobserwowany przez Państwa problem córki może wynikać z różnych przyczyn. Skręcanie stóp do środka może być spowodowane rzeczywiście wrodzoną wadą (np. stopy przywiedzione), może wynikać jednak nie z zaburzenia w obrębie samych stóp, ale np. zwiększonego skręcenia do wewnątrz stawów biodrowych. Pełnej diagnostyki i określenia przyczyn może dokonać specjalista, fizjoterapeuta. Z doświadczenia mogę stwierdzić, że przy odpowiednio dobranej terapii i pełnym zaangażowaniu rodziców, takie zaburzenia są możliwe do skorygowania. Ważne jest jednak, by działać na prawdziwą przyczynę problemu.
    Pozdrawiam!

#872
    AvatarPaulina
    Gość

witam mam ppytanie moj synek ma 1rok i ma lekko przywiedzona lewą nózke do środka można to leczyć bez operacji

#875
    PaulinaPaulina
    Keymaster

Witam serdecznie,

skuteczność prowadzenia rehabilitacji w takim przypadku zależy przede wszystkim od przyczyny przywiedzeniowego ustawienia nóżki synka. Istotne jest czy ograniczenie ruchomości wynika z zaburzenia kostnego czy mięśniowego. Najczęściej jednak wyprowadzenie takiego problemu jest możliwe za pomocą odpowiednio dobranych ćwiczeń. Bardzo dobre efekty daje zastosowanie metody trójpłaszczyznowej terapii manualnej, więc przy poszukiwaniu specjalisty sugeruję zwrócić uwagę na jego kompetencje w tym zakresie.

Pozdrawiam!

Wyświetlono 4 posty - od 1 do 4 (z 4)
Odpowiedz na: wada stopy u córki
Wpisz swoje dane:

Potwierdź poniżej (wymagane):